În perioada 6-9 noiembrie, elevii claselor a IX-a H (diriginte: doamna profesoară Brîndușa Belciug), a X-a E (diriginte: doamna profesoară Olivia Gornea) și a XI-a G (diriginte: domnul profesor Vasile Axinie), însoțiți și de doamna director adjunct Roxana Vatavu, au trecut Munții Carpați pentru a se delecta cu câteva din frumusețile naturii și culturii mirifice a României Mari.

Excursie - Lacul Roșu
Un prim popas a fost la Lacul Roșu, în județul Harghita. Ne-au întâmpinat cu salutul de bun venit frumoasele rațe care navigau pe lac, peisajul idilic, cu munți împăduriți, și vestiții aerosoli naturali din atmosferă.

Excursie - Salina Praid
Am vizitat apoi Salina Praid, celebra mină de sare gemă.

Am văzut acolo sculpturile în sare și Galeria vinurilor și ne-am distrat în singurul parc de aventură subteran al Europei. Cei mai curajoși dintre noi s-au suit în tiroliană survolând salina.

Excursie - Lacu Ursu - Sovata

Am explorat, de asemeni, zona Lacu Ursu – Sovata, cu monumente precum biserica de lemn „Schimbarea la față” și conacele construite în perioada interbelică.

Excursie - Sighișoara
A urmat Sighișoara, unde am vizitat centrul istoric al orașului, înscris în Patrimoniul UNESCO. Ne-am suit în Turnul cu ceas, unde ne-am făcut niște poze foarte faine, cum numai pe conturile noastre de instagram mai vezi. Ne-am plimbat printre clădiri medievale și ne-am cumpărat mici suveniruri.

Excursie - Alba Iulia

Alba Iulia a fost locul în care am celebrat, prin cântec și horă, prin formă și culoare, Marea Unire de acum un veac. Am desenat o hartă a Țării (așa cum e ea astăzi, fără Basarabia și Bucovina de Nord, din păcate) și am lăsat-o la picioarele gloriosului voievod Mihai Viteazul.

La poarta cetății-simbol al Unirii și la Obeliscul lui Horia, Cloșca și Crișan am încins cu toții Hora Unirii. Tot la Obelisc, am intonat plini de mândrie Noi suntem români, bucurând urechile și inimile trecătorilor fascinați.

Excursie - Pelișor

Un alt punct de atracție al călătoriei noastre a fost Castelul Pelișor. Am rămas vrăjiți de bunul gust al încăperilor și de splendoarea peisajelor ce înconjoară casa visurilor Reginei Maria.

Excursie - Brașov

La Brașov am intrat în Complexul Muzeal „Prima Școală Românească”, unde am găsit un exemplar al Bibliei lui Șerban Cantacuzino și alte vechi cărți de cultură tipărite în frumosul oraș transilvănean (și nu numai).

În sala Anton Pann, am luat loc în bănci, unde „am muiat pana în coloarea unor vremi de mult trecute”, cum spune poetul nostru național, zburând înapoi în timp spre a trăi câteva clipe din viața elevilor de odinioară.

Excursie - Diverse

A fost o experiență captivantă, din care am avut ce învăța și de-a lungul căreia…

…ne-am distrat de minune. Pe parcursul drumului, ne-am consemnat amintirile într-un jurnal de călătorie, pe care, sperăm noi, o să-l completăm în timp, fiecare, cu noi și palpitante aventuri.

Excursie - Coordonatori

Nu putem încheia fără a aduce mulțumiri doamnelor profesoare Roxana Vatavu, Olivia Gornea și Brîndușa Belciug, care ne-au fost călăuze pricepute și o companie plăcută în această captivantă drumeție.